Lean running. 5S en 10Km.

Recullo el meu escriptori, són les 13h de l’migdia. Em sento una mica cansat i frustrat. M’adono que aquesta tarda no tindré temps de fer tot el que tenia planificat.

Caminant pel passadís fins a la porta de l’oficina. Em dic “avui no, estic cansat. Vaig a menjar alguna cosa i em relaxo una estona “. Arribo a  la porta de l’oficina i m’adono que, després d’una setmana de pluges, brilla un sol esplèndit. Em dic “què collons, quan més mandra et fa és quan més ho necessites”.

A el cap de quinze minuts m’estic calçant les bambes. Penso “estàs baix de bateries el millor serà un trot suau”. Inconscientment escullo una de les voltes de sempre. Seran 50 minuts de terreny ondulat entre camps i granges.

Surto de la porta de casa, activo el rellotge i em poso en marxa. Esbufego intensament i noto com augmenta el meu ritme cardíac. Els primers deu minuts són sempre els pitjors. Percebo com estic reclamant esforç a uns músculs freds, i també noto les hores de bici d’ahir.

No obstant això i gairebé sense adonar-me’n, a el cap de 15 minuts ja no esbufego tan fort, el meu pols s’ha estabilitzat, els meus músculs s’han escalfat i m’envaeix una sensació de lleugeresa. Simplement gaudeixo del moviment, de l’esforç i de la brisa a la cara.

Llavors succeeix.

Es barregen els pensaments inconscients i els voluntaris. Realitzo una activitat de 5s en tota regla.

1ª S. Ordre. Classifico meus pensaments i els esdeveniments del matí. Decideixo què val i què no val. Què mantinc en el meu cap i que no val la pena que ocupi espai a la memòria RAM personal.

2ª S. Organització. Poso cada cosa al seu lloc i li dono una categoria. Dins dels pensaments que sí valen, deixo els importants a l’escriptori, a l’abast d’un clic mental. Alguns els guardo en el disc dur, per si he de recórrer a ells en algun moment. D’altres, els que no valen, van directament a la paperera de reciclatge, no he de dedicar-hi temps ni recursos. Alguns fins i tot els marco com a “spam”, no desitjo tornar-los a veure.

3ª S. Neteja. Realitzo una autèntica neteja emocional. Elimino totes les emocions i pensaments negatius i deixo només els positius. Això fa que em senti molt millor. Per a aquesta tasca rebo l’ajuda de les famoses hormones endorfines i dopamina. Sense que hagi de fer res elles treballen en els centres de el dolor i de el plaer del meu cervell causant una agradable sensació de benestar. Per això, sempre al treure’m les bambes em dic “patapam! Com nou! “.

4a S. Estandardització i manteniment. El simple fet de reflexionar sense presses fa que les decisions i els pensaments correctes es reforcin, establint sinapsis més robustes i processos mentals més sòlids. Paral·lelament amb les altres tasques, i gairebé sense voler-ho ni buscar-ho, apareixen solucions a problemes actuals, noves idees creatives que arreglen alguns contratemps. Pura creativitat que connecta idees i aporta noves perspectives i opcions. Tot d’una em dic, “com no se’t havia ocorregut abans?”.

5a S. Disciplina i hàbit. Finalment prioritzo. Sí, prioritzo i planifico, allò tan difícil de fer inundat de papers i mails a l’oficina. És brutal com et aclareixen la ment 10 quilòmetres de trot suau. Decideixo el més important, el primer, el segon, etc. Ho anoto per ordre i ben visible a la meva agenda mental on apareix com a prioritat tornar demà.

Finalment han estat 9 quilòmetres de running. Pura millora contínua mental. Ho sento pel nom, potser no és molt encertat, també podríem anomenar-lo “trot per aclarir la ment”.

Finalment em dic “demà més i millor”.

 

Marc Pujol

Cofundador i responsable de factor Humà de Amtté

Leave a Reply

Your email address will not be published.