Exercici a casa?

Segur que has sentit moltes vegades que a casa es pot fer un bon treball pel que fa a activitat física. Tantes que, en alguns moments, fins i tot, potser t’ha fet una mica de ràbia aquest “discurset”.

Doncs ara és el moment de comprovar-ho i de posar-ho en pràctica ja que, com et dèiem en el darrer article, és un dels factors que t’ajudaran a passar millor aquests dies de confinament i, qui sap, si un cop superats et queda aquest hàbit? Seria un bon “dany col·letaral”, no creus?

Vinga, aquí et deixem alguns consells ràpids i pràctics:

Abans que et posis a fer qualsevol exercici pensa en els pilars bàsics per la pràctica sense lesions:

  1. Posa’t roba i calçat adequat encara que estiguis a dins de casa.
  2. Fes un bon escalfament: facis el que facis comença per una mica de mobilitat articular i a una intensitat suau i ves augmentant-la mica en mica.
  3. Mentre fas exercici, només pensa en l’exercici.
  4. Hidrata’t bé durant i en acabar.
  5. Fes uns estiraments suaus al final.

 

Cada casa és un món i a cada casa hi ha llocs de ben aprofitar per fer exercici:

Tens escales?

  • Amb les escales es pot fer un bon treball de cardio i de força per les cames.
  • Depenent del teu nivell de forma pots pujar i baixar caminant, trotant o corrent.
  • Pots fer combinacions de pujada: d’un en un, amb una sola cama, amb les dues cames a la vegada, de dos en dos, de tres en tres, pujar-ne dos i baixar-ne un, de costat, etc. La creativitat farà que et diverteixis més i, per tant, facis més exercici i més a gust.
  • Pot ser una bona forma d’escalfar abans de fer una sessió d’exercicis de força.

Tens un garatge ampli, jardí o terrassa?

  • Al garatge, jardí o terrassa hi pots muntar un petit gimnàs amb material bàsic: una esterilla o tovallola gruixuda, ampolles d’aigua plenes per fer moviments amb pes, unes gomes, o els propis mobles del jardí o de casa per fer molts exercicis amb diferents taules que us anirem presentant aquestes setmanes.

Tens una habitació/menjador on hi caps estirat?

  • Si no tens gaire espai a casa, amb un habitació on hi càpigues estirat en faràs prou. Ajuda’t dels mobles com cadires o sofà podràs fer infinitat d’exercicis.

 

Durant aquestes setmanes de confinament et proposarem, cada setmana, 4 plans d’entrenament per tal que puguis treballar:

  1. la resistència: per millorar la teva capacitat pulmonar i cardiovascular.
  2. la força: per millorar la capacitat de la teva musculatura, per tonificar el teu cos, per millorar la teva densitat òssia.
  3. la mobilitat: per sentir-te més lleuger i més autònom, per treure dolors musculars i articulars causats per la poca activitat.
  4. la flexibilitat i la higiene postural: per treure dolors musculars causats per la poca activitat i per males postures.

Tots ells et serviran, en primer lloc per: et servirà per cremar energia i rebaixar tensió acumulada, per millorar la teva composició corporal, per moure’t en dies de poca activitat, per cremar kcal.

Leave a Reply

Your email address will not be published.