Els bons propòsits

Nosaltres no som qui per dir-vos quins han de ser els bons propòsits per aquest 2019, però si que podem donar-vos algunes idees que, de ben segur, us poden ajudar a mantenir l’energia, el bon humor i la salut durant aquest any que comencem.

En tenim tres de preferits:

  1. una vida activa i un bon descans
  2. una alimentació saludable i coherent
  3. una vida socialment saludable i efectiva

D’acord, tots ho tenim molt clar, però com ho fem perquè aquests bons propòsits perdurin en el temps?

En aquestes properes entrades procurarem donar-vos eines fàcils per aconseguir aquest objectiu: que els bons propòsits saludables perdurin en el temps!

Comencem amb el primer: una vida activa i un bon descans.

Tenim clar que és bo per a la nostra salut, però com ho entrem en el nostre dia a dia?

És fàcil pensar que tenim la jornada molt plena i que per entrar-hi alguna activitat física l’única solució que hi trobarem és treure hores de son.

El dormir no es toca! Cal descansar perquè el cos pugui refer-se de les jornades i restablir els nivells generals. Mentre dormim el cos repara l’estrès dels òrgans, dels sistemes, dels músculs, etc. Si retallem aquestes hores un dia, no passa absolutament res, però si és a diari, no li deixem temps perquè es resetegi a diari.

 

Dit això, doncs, com introduïm l’activitat física dins de la nostra jornada?

Tenim diferents moments que podem aprofitar:

  1. podem anar i tornar caminant a la feina.
  2. podem deixar de fer servir els ascensors de la feina i/o de casa.
  3. podem aprofitar l’estona que els nostres fills fan activitats extraescolars per fer també nosaltres activitat: sortir a caminar, anar al gimnàs, sortir a córrer, etc.
  4. si tenim horari partit, aquelles dues hores del migdia son eternes… és un bon moment per anar al gimnàs, sortir a caminar o fer alguna activitat que ens mantingui actius; una bona dutxa, un dinar suau i a per la tarda. Ja veureu quina energia per acabar el dia!
  5. la jardineria, les feines de la casa i altres activitats rutinàries, actualment, estan contemplades com a part de l’activitat física.

 

I també tenim algunes estratègies:

  1. buscar la companyia que ens faci sentir bé per fer aquestes activitats. Sovint, si ens comprometem amb alguna altra persona fa que no trobem excuses.
  2. buscar la forma fàcil. No ens inscrivim al gimnàs a l’altra punta de la ciutat perquè és més bonic o intentem fer mil equilibris per fer una activitat que ens requereix massa esforç organitzatiu. Fem-ho fàcil! Analitzem quina és la nostra situació i busquem activitats i llocs propers i pràctics.
  3. posar-se objectius. Busquem objectius que ens il·lusionin. Cadascú ha de tenir els seus i tots són bons si ens mantenen endollats. Farà que ens comprometem amb nosaltres mateixos o amb altres persones si l’objectiu és comú.
  4. buscar activitats que ens agradin. No cal fer el que fa tothom o el que està de moda. Provem tantes activitats com calguin fins que trobem la que ens enganxa i ens motiva.

L’activitat física també és una forma de descans mental i emocional molt necessària. No escoltis massa el cos quan surts de l’oficina després de 8 hores assegut. El cap ens diu que estem cansats, però és un cansament mental! Surt a caminar, a córrer, ves al gimnàs, a nedar, a ballar, a jugar a bàsquet, a futbol, a pàdel, a tenis… i quan acabis respon-te una pregunta: em trobes millor que quan he entrat?

 

Comencem?

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.