El seu número per favor?

  • Hola
  • Hola, bon dia. Com anem?
  • De quina empresa ve?
  • De l’empresa Amtté
  • M’ho podria delletrejar?
  • A-m-t-t-e
  • El seu DNI si us plau?
  • 4487*****
  • Li mesuro la temperatura (el termòmetre electrònic marca 36,5 graus). Què ve a fer?
  • Una sessió de formació
  • Aviso algú?
  • No gràcies, ja fa dies que fem aquesta formació i aniré directament cap a la sala.
  • Perfecte
  • Gràcies… Maria. (dic el seu nom alt i clar amb tota la intenció del món)

És la novena vegada que entro en aquesta empresa aquest final d’any i com és normal, ja figuro a les bases de dades de l’empresa. Totes les vegades que hi he entrat he rebut el mateix tracte. Tant professional com impersonal. Cada cop que els hi he donat el DNI els ha aparegut a la pantalla les paraules “Marc Pujol Torruella”. Tot i això no m’han tractat en cap moment pel meu nom, sempre he estat un DNI i una temperatura.

L’endemà entro a una altra empresa. Truco al timbre i la persona que hi ha a recepció m’obre la porta.

  • Bon dia Marc
  • Hola Carmen, com estàs?
  • Uffff quin fred aquest matí eh?!
  • Si, ja tenim l’hivern de veritat aquí.
  • Pots omplir-me la fitxa d’entrada?
  • Oi tant! Em deixes un boli si us plau?
  • Com teniu al fiera? (em pregunta mentre omplo el registre d’entrada)
  • A tope, és un belluguet. L’altre dia el vam portar a esquiar per primera vegada.
  • Que vens per una formació?
  • Perfecte, tu mateix doncs.
  • Merci, fins ara.

 

El més curiós d’aquestes dues situacions és que reflexen com un mirall els comentaris que apareixen a les formacions que després imparteixo en aquestes dues empreses. En un cas, les persones que assisteixen a la formació comenten: “Aquí les coses són així”, “per moltes formacions que es facin les coses no canviaran”, “els nostres jefes haurien de fer aquesta formació”, “això que expliques, aquí no funciona”, “aquí som un número”. En l’altre cas, els comentaris són: “no hi ha empreses perfectes, però aquí estem bé”, “jo no canviaria, ens tracten bé”, “això que expliques és curiós”, “som com una família”, “ho hem provat i ha funcionat, perquè la resta no ho fan?”.

Són coincidències o la cultura organitzativa d’una empresa arriba i es pot observar en tots els racons d’aquesta? Creieu en els petits detalls?

En quina d’aquestes empreses voldríeu treballar? En quina hi entregaries més energia?

 

Marc Pujol

Responsable de Factor Humà