El que no es pot mesurar no existeix

El treball en equip es pot mesurar?

És una de les grans preguntes de la gent que gestiona equips de persones. Com puc mesurar si realment treballen en equip? En puc controlar la seva evolució?

La frase “allò que no es pot mesurar no existeix” s’atribueix a William Thompson Kelvin, físic i matemàtic britànic. Deia també que “allò que no es pot mesurar no es pot millorar”.

El treball en equip és una de les qualitats més importants per les companyies d’avui en dia. Gran quantitat de directius i consultors el consideren com l’avantatge competitiu més important que moltes vegades marca la diferència en la evolució i l’èxit d’una empresa.

Però, es pot mesurar un concepte tant intangible?

La resposta és sí, es pot mesurar i hem de fer-ho si el volem millorar de forma eficient. Per fer-ho es valoren numèricament aquelles variables que són necessàries per tal de que un equip de persones funcioni com un equip d’alt rendiment per tal de disposar d’uns indicadors fiables. Així doncs, cal puntuar conceptes com la confiança, la comunicació efectiva, l’alineació d’objectius, la gestió de conflictes, la motivació, la intel·ligència emocional, el benestar, la col·laboració i solidaritat, entre altres…

I qui puntua aquests conceptes? Els integrants de l’equip i el líder. També s’hi poden afegir punts de vista externs. D’aquesta manera es complementa la puntuació amb una visió dissociada del funcionament de l’equip.

Tornant a repassar les cites de William Thompson Kelvin, “El que no es millora, es degrada sempre”.

Així doncs, si el funcionament d’equip es pot mesurar, és molt aconsellable fer-ho de forma periòdica per poder actuar-hi quan sigui necessari.

Si el mesurem, el podrem millorar.

Si no el treballem de forma contínua, es degradarà.

Si n’analitzem l’evolució, el podrem controlar.

Si el millorem, transformarem el funcionament de l’empresa.

 

Has pensat alguna vegada en posar el termòmetre als teus equips?

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.